Niet tevreden? Vertel het ons.
Ben je over onze dienstverlening niet tevreden? Dat is vervelend. We horen graag waarom.
Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen. Je kunt ook een klacht indienen.
Onze Geschillen- en klachtenregeling vind je hier.
Vertel ons waar je ontevreden over bent
Postbus 90170
5000 LM Tilburg
Meld je klacht of geschil telefonisch, per e-mail of brief
Je kunt je klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons waarover je niet
tevreden bent en waarom. Geef ook je adres en telefoonnummer door.
We bevestigen je klacht
We laten je schriftelijk weten dat we je klacht hebben ontvangen.
We beantwoorden je klacht schriftelijk binnen 4 weken
Binnen vier weken laten we je onze visie weten en de eventuele maatregelen die zijn
of worden genomen.
Wat je kunt doen als je het niet met ons eens bent
We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kun je een van de volgende dingen doen:
Ben je niet tevreden over onze dienstverlening of je behandeling?
- Richt je e-mail of brief aan het bestuur van Pensioenfonds Robeco.
- Geef duidelijk aan waarom je niet tevreden bent.
- Je krijgt binnen 4 tot 8 weken antwoord van ons.
Ben je het niet eens met ons besluit over je klacht?
- Ben je het niet eens met het besluit op je klacht? Dan kun je naar de Geschillen Instantie Pensioenfondsen (GIP).
Kom je er niet uit? Bel ons op 013 462 3591 en we leggen we je uit of het in jouw
geval over een klacht of een geschil gaat en wat je kunt doen.
Bij afwijzing: de Geschillen Instantie Pensioenfondsen (GIP) of de rechter
Je hebt onze interne klachten- en geschillenprocedure doorlopen of je hebt 12 weken na het indienen van de klacht geen inhoudelijke reactie ontvangen?
- Dan kun je een beroep doen op GIP (geschilleninstantiepensioenfondsen.nl). De Ombudsman Pensioenen is een onderdeel van GIP..
- Je kunt ook naar de rechtbank voor een bindende uitspraak. Het is goed om te weten dat er kosten verbonden zijn aan een procedure bij de burgerlijke rechter.